Tot allò que fem per a les persones i entitats amb les quals col·laborem

Fundació Agbar / Notícies / L’art com a vehicle d’integració

19 Abril 2018

L’art com a vehicle d’integració

El projecte “Avançant junts” que hem dut a terme durant aquest curs en cooperació amb la Fundació Trinijove ha arribat al seu fi, però ha suposat un abans i un després, tant en usuaris com en col·laboradors.

El passat 19 de juny es va dur a terme l’acte de tancament del projecte “Avançant junts”, dedicat a la integració social de persones en risc de vulnerabilitat i mitjançant l’expressió artística com a eina d’aquesta integració.

El Programa del Centre d’Art Social Comunitari per a l’accés a l’ocupació i la inclusió social va néixer amb l’objectiu d’orientar a persones per buscar feina, accedir a la formació i millorar la seva qualitat de vida. Aquestes finalitats s’han anat treballant des de diferents tallers artístics, visites culturals, sortides i col·laboracions amb altres entitats com ara la nostra. S’han ofert eines per millorar l’autoestima i l’autonomia personal dels participants, per tal de que cadascuna d’aquestes persones construeixi el seu propi camí i descobreixi la millor versió de si mateix.

La producció artística generada en els tallers, s’ha anat exposant en diferents esdeveniments de dinamització cultural com exposicions en hotels, entitats, fundacions i les dues mostres artístiques que s’han realitzat a l’emblemàtica Casa de les Aigües de Trinitat Vella.

Tal com afirmava l’Eduard Pallejà, els punts més forts de la tasca duta a terme, són la transversalitat i els beneficis de la integració social i la sociabilització que s’hi ha anat generant.