Tot allò que fem per a les persones i entitats amb les quals col·laborem

Fundació Agbar / Notícies / Noves oportunitats per accedir a un futur laboral

19 Abril 2018

Noves oportunitats per accedir a un futur laboral

El director de la Fundació Agbar, Eduard Pallejà, ha signat dos nous acords de col·laboració amb dues entitats socials molt compromeses a millorar la qualitat de vida de les persones.

D’una part, amb la directora tècnica de la Fundació Trinijove, Yolanda Bungueño, i de l’altra, amb el representant de la Fundació Mans a les Mans, Josep Hortet.

La Fundació TriniJove té un programa destinat a col·lectius amb especials dificultats d’inserció laboral. Aquestes persones, prop de 40, tenen l’oportunitat d’aprendre, adquirir coneixements, desenvolupar competències, assolir hàbits i habilitats socials en els diferents tallers que, de dilluns a divendres, es fan a l’emblemàtica Casa de les Aigües del barri de la Trinitat Vella. Es poden apuntar a tallers com creació tèxtil, audiovisuals, ràdio, música, hort i jardineria, i arts plàstiques.

L’entitat Mans a les Mans ha activat el programa Pas Endavant, que consisteix en un itinerari individualitzat per a cada jove amb risc d’exclusió (25 nois i noies del barri de la Marina del Port i de Prat Vermell). Té com a objectiu donar-los eines perquè projectin el seu futur laboral. Es fan diferents tallers d’oficis perquè puguin descobrir les seves habilitats. El taller d’hostaleria és el que té més elements potencialment transformadors per als joves.

Tots dos projectes ja estan en marxa i els acords de col·laboració són operatius tot l’any 2018.