Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar col·labora amb el Consorci del Ter en la millora de la ruta ciclista i senderista del riu Ter

9 Juny 2017

Eduard Pallejà, director de la Fundació Agbar, i Joaquim Roca, president del Consorci del Ter, han signat avui el conveni a través del qual la fundació es compromet a col·laborar en la millora de la Ruta del Ter, el camí ciclista i senderista que ressegueix els 220 quilòmetres per on transcorre aquest riu de la província de Girona.

L’acord preveu millorar el tram que connecta les dues ribes de la riera de la Farga, al terme municipal de Cervià de Ter, just passat el terme municipal de Medinyà (municipi recentment segregat de Sant Julià de Ramis). L’actuació consistirà en l’adequació d’un pas apte durant tot l’any per a vianants i ciclistes entre les dues ribes de la riera, independentment del cabal circular per la llera de la riera de la Farga. Hi haurà, a més, elements de protecció per donar més seguretat als usuaris. Es preveu que l’obra es podrà executar durant l’estiu o, com a màxim, la tardor d’aquest mateix any 2017.

L’obra facilitarà que la Ruta del Ter pugui ser recorreguda amb seguretat en aquest punt, tenint en compte que la riera de la Farga porta un cabal d’aigua que a vegades dificulta el pas dels ciclistes i senderistes. Aquest punt de la ruta és un espai amb una gran bellesa i atractiu, els quals permeten descobrir, conèixer i gaudir el patrimoni natural, el patrimoni cultural, el paisatge i el territori fluvial del riu Ter al seu pas per la comarca del Gironès, aigües avall de Girona.

En el seu compromís amb el medi ambient, la Fundació Agbar col·labora en la millora de la ruta ciclista i senderista del Ter des de fa cinc anys. Així, el 2012 va contribuir a l’inventari de fonts i la recuperació de la font de Susqueda; el 2013, a l’adequació de la font de Sant Julià de Ramis; el 2014, a la realització d’una passera sobre la riera de la Garriga; el 2015, a la millora d’un tram entre Sant Jordi Desvalls i Colomers, i l’any passat, a la senyalització integral de la Ruta del Ter des del naixement fins a la desembocadura.

La Ruta del Ter enllaça dos pols d’atracció turística com són els Pirineus i la Costa Brava, mitjançant un itinerari d’uns 220 quilòmetres que ressegueix el curs del riu Ter des del seu naixement a Vallter, i que travessa cinc comarques de Catalunya fins a la seva desembocadura al mar Mediterrani.