Fundació Agbar / Notícies / La cascada de Gaudí de la Casa Vicens es reconstruirà al Museu Agbar de les Aigües

18 Maig 2017

Agbar ha presentat avui el projecte de reconstrucció de la cascada de la Casa Vicens al recinte de la Central Cornellà. Es tracta de la cascada dissenyada per l’arquitecte Antoni Gaudí el 1883 per al jardí de la Casa Vicens, situada al carrer de les Carolines de Barcelona i avui Patrimoni de la Humanitat de la Unesco. L’any 1945 aquest espai verd va patir la pressió urbanística i en aquest procés va desaparèixer la cascada gaudiniana que el refrescava.

Àngel Simon, president executiu d’Agbar, ha destacat en aquest sentit que “Agbar, com a empresa del segle XXI que és, té un compromís amb la plantilla, els clients, les administracions i la societat. En el nostre compromís amb la cultura, creiem fermament en la renovació del Museu Agbar de les Aigües i la Central Cornellà, amb l’objectiu d’obrir el recinte a la ciutadania i integrar-hi els usos socials i la nostra història”. Per Àngel Simon, “la nostra visualització són les fonts. Som els únics que tenim els motllos de la font Wallace i de la font de Canaletes, i ara volem integrar al jardí de la Central Cornellà la font Gaudí de la Casa Vicens. D’aquesta manera, aquest recinte integrarà passat, present i futur, i reflectirà els nostres valors: innovació, talent, excel·lència en la gestió del servei de l’aigua”.

El projecte de reconstrucció, que dirigeix l’arquitecte Josep Vicenç Gómez Serrano, expert en l’obra de Gaudí, amb l’assessorament de Daniel Giralt-Miracle, comissari de l’Any Internacional Gaudí (2002) i membre de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, mantindrà les mides originals i serà escrupolosa i curosa tant en l’elecció dels materials com en els procediments constructius. L’objectiu és que els visitants del Museu Agbar de les Aigües descobreixin una obra genuïnament gaudiniana, que sorprendrà molts per la seva tipologia diferent a l’obra més coneguda de l’arquitecte de Reus.

La reconstrucció de la cascada s’emmarca en el projecte de renovació integral del recinte de la Central Cornellà, que serà rebatejat amb el nom de Parc de les Aigües, i de la reforma del Museu Agbar de les Aigües, i té la vocació de posar al servei de Cornellà i de tota la ciutadania un jardí obert al recinte centenari de la Fundació Agbar.

150 anys al servei de Barcelona

A l’acte, celebrat amb motiu del Dia Internacional dels Museus i que ha comptat també amb les intervencions d’ Ignacio Escudero, director general d’Aigües de Barcelona, i Antonio Balmón, alcalde de Cornellà, s’ha presentat el llibre “Aigües de Barcelona. 150 anys al servei de la ciutat (1867-2017)”. Manel Martín, historiador i autor del llibre, ha destacat en aquest sentit que la companyia “ha contribuït de manera decisiva a la construcció de la ciutat, ha subministrat aigua ininterrompudament, fins i tot durant la Guerra Civil, i ha innovat constantment; per això és un referent mundial en la gestió de l’aigua”.

El llibre recorre el segle i mig d’història d’Aigües de Barcelona, en els quals la companyia ha estat un actor principal en la vida de la ciutat, al llarg de 150 anys, de sis generacions. Durant tot aquest temps la ciutat i la companyia han caminat juntes, progressant, transformant-se mútuament, projectant-se al món. El llibre no és només una història de la societat. És fonamentalment el testimoni d’una època que ha marcat l’orientació, la cultura i fins i tot la fesomia d’una empresa que és història i patrimoni de Barcelona.

Fes clic aquí per veure el vídeo del projecte de remodelació del recinte de la Central Cornellà